Dieta i suplementacja – podstawa budowania masy mięśniowej

 

To, co obserwujemy na pokazach kulturystycznych, czyli piękne i wyrzeźbione ciała to efekt wytężonej pracy. Warto dodać, że praca ta. w większości przypadków, trwała wiele lat. Kosztowała masę wyrzeczeń i tony przerzuconego żelaza na siłowni. Ponadto, musiała być odpowiednio zaplanowana poprzez ułożenie rygorystycznej diety oraz wspomagana poprzez suplementy diety.

 

Przejdźmy jednak do sedna sprawy, czyli jak rozpocząć przygodę z tym sportem, by zbyt szybko się nie zniechęcić. Pierwszym krokiem jest ułożenie odpowiedniego planu treningowego i poznanie możliwości własnego organizmu. Okres ten powinien trwać nawet kilka tygodni, tak byśmy mogli sprawdzić, jak nasze mięśnie reagują na różne bodźce podczas ćwiczeń. Wtedy także warto podjąć próbę przejścia na dietę.

 

Odpowiednie odżywianie

 

Warto wiedzieć, że dieta to najważniejszy aspekt budowania sylwetki. To ona daje budulec mięśniom w postaci białka, a także energię w postaci węglowodanów i tłuszczy. Jej odpowiedni bilans powinien charakteryzować się nadwyżką kaloryczną w stosunku do średniego zapotrzebowania. Pamiętajmy, że najtrudniej dostarczyć białko. Dlatego wybierajmy produkty, które posiadają jego wysoką zawartość.

 

W każdej diecie ‘na masę’ znajdziemy podstawowe produkty białkowe, czyli pierś z kurczaka lub indyka, tuńczyk, twaróg oraz warzywa strączkowe. Trening na siłowni wymaga od nas także dostarczenie odpowiedniej ilości węglowodanów, odpowiedzialnych za procesy kataboliczne i anaboliczne. Najlepiej sprawdzi się ryż, makaron i pieczywo razowe. Są to produkty, które znajdziemy w każdej diecie. Nie zapominajmy o tłuszczach roślinnych oraz witaminach w postaci warzyw i owoców.

 

W razie braków w diecie lub niemożności spożywania regularnych posiłków, warto zainwestować w odżywki białkowo-węglowodanowe. To, czy wybierzemy gainer, bulk czy białko w czystej postaci, zależy tylko do naszych potrzeb i braków w diecie. Nie musimy więc ciągle spożywać tego typu produktów.

 

Suplementacja również może okazać się przydatna. Jednak aby dała efekty, musi być przemyślana i dostosowana do naszych potrzeb. Zbyt wczesny początek przygody z tego typu substancjami może spowodować zmniejszenie potencjału naszego ciała.

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak głosów)

Ten wpis został opublikowany w środa, Luty 1st, 2012 o 01:40 w kategorii Zdrowie.


mariza