Grafika reklamowa, czyli: jak cię widzą tak cię kupią

Grafika reklamowa jest tym elementem reklamowego przekazu, który najsilniej oddziałuje na klienta. Oddziaływanie to ma wymiar podświadomy i często emocjonalny. W przypadku słowa pisanego – nim zostanie przyswojone, przetrawione i wzbudzi pożądaną reakcję upływa zazwyczaj znacznie więcej czasu. Dlatego też reklama bazuje głównie na obrazie (czego przykładem billboardy i kolorowe ulotki reklamowe) choć oczywiście nie zawsze.

Grafika reklamowa – dlaczego warto w nią zainwestować?

Odpowiedź na pytanie, w kontekście tytułu artykułu wydaje się być oczywista. To jak nas widzą, czyli to jak jesteśmy postrzegani, zwłaszcza w reklamie, ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży. Wiedzą o tym koncerny, budujące i umacniające wizualny obraz marki, zaczynają przekonywać się do tego również małe firmy, które posiadając ograniczone zasoby środków finansowych nie mogą ich trwonić na nieefektywne reklamy.
Grafika reklamowa i projekty graficzne są jedną z podstaw, na której opiera się wizerunek firmy, marki czy produktu, bez solidnej bazy trudno o uzyskanie długofalowych i zadowalających efektów.
Również w świecie reklamy sprawdzają się znane i popularne przysłowia typu „chytry dwa razy traci”, dlaczego? Wszystko cokolwiek robimy w działalności biznesowej powinno opierać się na strategii w tym strategii reklamowej i marketingowej, strategia taka wyznacza cel i kierunek działania a jeśli jest dobrze opracowana jest też wyznacznikiem sukcesu. Podstawą tego sukcesu staje się więc umiejętnie i perfekcyjnie dopracowana grafika reklamowa nie tylko na nośnikach reklamy wizualnej (billboardy, citylighty), ale też na wszystkich materiałach wspomagających komunikację z klientami i potencjalnymi klientami.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak głosów)

Ten wpis został opublikowany w środa, Styczeń 14th, 2009 o 13:31 w kategorii Biznes.


mariza