Kwasy Omega 3

Czy wiecie, że współcześnie żyjący człowiek, czyli de facto my wszyscy, powinien dostarczać sobie kwasów tłuszczowych Omega 3 w postaci suplementów? Dlaczego nie w diecie? W diecie też można, to oczywiste, problem jednak w tym, że coraz trudniej tę dietę skomponować tak by była autentycznie zdrowa i pełnowartościowa. Wszystkie produkty żywnościowe słynące z bogatej zawartości Omega 3 powinniśmy zjadać z umiarem, jeśli zaś wprowadzimy takie ograniczenia (ilościowe) to musimy postawić na różnorodność, a tę znacznie gorzej jest dopracować. Dlatego kwasy tłuszczowe Omega 3 są w zasadzie jedną z podstaw suplementacji. Trudno też dziwić się, że o suplementach z tymi kwasami jest tak głośno – są po prostu niezbędne. Warto też dodać, że źródła tych kwasów należy różnicować, nawet wtedy gdy sięgamy po suplementy, a może tym bardziej dlatego. Kupując tran postarajmy się więc by mieć go w co najmniej dwóch postaciach (tran z rekina i bardzo popularny tran z dorsza) dorzucając do tego, dodatkowo, olej z kryla, który jest bodaj najwartościowszym suplementem tego rodzaju.

Po co nam te kwasy?

Po to abyśmy sprawnie funkcjonowali. W większości reklam podkreśla się ogromne znaczenie kwasów dla stanu naszego układu naczyniowo – sercowego. Dzięki kwasom tłuszczowym Omega 3 zyskujemy lepszą ochronę dla serca i naczyń krwionośnych. Chronią nas one między innymi przed szkodliwym cholesterolem, którego nadmiar jest zagrożeniem nie tylko dla zdrowia, zagraża wręcz naszemu życiu. Warto to mieć na uwadze i zawczasu zadbać o zdrowie. Kwasy tłuszczowe Omega 3 są w tej sytuacji najlepszą profilaktyką.
Odpowiednia ich ilość zagwarantuje nam też pełną sprawność układu nerwowego. Jak myślicie dlaczego osobom chcącym poprawić swoje zdolności intelektualne, pamięć i koncentrację zaleca się jedzenie orzechów? Dlatego, że orzechy są bardzo dobrym źródłem tych kwasów, choć oczywiście niezmiernie istotne jest też to, że dostarczają nam cennych witamin i minerałów, które również wpływają na funkcjonowanie naszych szarych komórek.
Dodam jeszcze, że kwasy tłuszczowe Omega 3 mają niezmiernie pozytywny wpływ na skórę, włosy i paznokcie. Nie wierzycie? To prawda, de facto wpływają one na całość naszych organizmów i to nie tylko na zdrowie, ale i na wygląd co wydaje się (w dzisiejszych czasach) nie mniej istotną zaletą.

Kwasy te, szczególnie niektóre z nich (ale trudno je przecież wyodrębniać) można wykorzystać w ramach walki z pewnymi chorobami skóry czy defektami kosmetycznymi. Tran czy olejki z niektórych roślin są doskonałymi natłuszczaczami łagodzącymi na przykład dolegliwości skórne związane z łuszczycą. Jakkolwiek łuszczyca bardzo ciężko poddaje się leczeniu i w zasadzie jest chorobą nieuleczalną, można sobie przynieść ulgę stosując odpowiednie mazidła. Jednym z takich mazideł mogą być właśnie te kwasy zresztą nie bez powodu do kosmetyków, również tych specjalistycznych, dodaje się oliwę z oliwek i oliwy z innych oleistych roślin – ich zadaniem jest natłuszczenie skóry, zatrzymanie w niej wilgoci, ale też dostarczenie cennych składników mogących poprawić jej kondycję. Co znajdziemy w tych kosmetycznych substancjach oleistych? Oczywiście głównie kwasy Omega 3.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak głosów)

Ten wpis został opublikowany w piątek, Listopad 4th, 2011 o 12:14 w kategorii Zdrowie.


mariza