Metodyka odchudzania

Gubienie nadmiaru kilogramów nie jest zadaniem prostym. Trzeba się do niego odpowiednio przygotować, zarówno pod względem mentalnym jak i fizycznym. Kluczem do sukcesu w tej materii, jest pokononanie pewnej bariery w odchudzaniu. Jeżeli to nam się uda, to osiągniemy wiele. Jeżeli jednak nie, to będzie nam bardzo trudno już na starcie.

 

Pierwsze blokady natury psychologicznej pojawią się jeszcze przed rozpoczęciem właściwego odchudzania. Będą to wątpliwości co do tego, czy w ogóle jest sens. Najlepiej wyprzeć je z naszego umysłu, ponieważ nie znajdą one racjonalnego oparcia. Łatwo się jednak mówi, gorzej z wykonaniem. Kiedy już uporamy się z tym problemem, to warto przejść do tego co również jest bardzo ważne – dieta, ćwiczenia oraz suplementacja.

 

Odżywianie

 

Najważniejszą kwestią w kształtowaniu pięknej sylwetki, jest racjonalne odżywianie. Konieczne będą spore zmiany w przyzwyczajeniach kulinarnych. Pamiętajmy, że diety odchudzające to nie zmiana na miesiąc czy pół roku. Dieta to zmiana stylu życia, którego zarzucenie może spowodować porażkę i powrót do otyłości czy nadwagi.

 

Wybór konkretnej diety jest trudny. Obecnie, znajdziemy ich przynajmniej kilkadziesiąt, a każda z nich posiada skrajne opinie. Pamiętajmy jednak, że przy diecie odchudzającej, najważniejsze jest aby zachować bilans kaloryczny poniżej dziennego zapotrzebowania. Nie popadajmy jednak w przesadę i nie głodujmy. Dobrze skonstruowana dieta to przynajmniej 4-5 posiłków dziennie w regularnych odstępach oraz spożycie ostatnie posiłku na 3 godziny przed snem. Zachowując te reguły, możemy ułożyć własny jadłospis, nie sugerując się poradami znalezionymi w sieci.

 

Trening

 

Samą dietą nie zdziałamy wiele. Konieczne będą także ćwiczenia fizyczne. Nie trzeba od razu katować się morderczą ilością treningów. Wystarczy regularna aktywność fizyczna. Na początku przyzwyczajmy nasz organizm do wysiłku. Dlatego poleca się rekreacyjną jazdę rowerem lub nieco bardziej intensywny spacer, nazywany także marszem. Z czasem będziemy mogli zwiększać obciążenia oraz dołożyć do tego ćwiczenia odchudzające w klubie fitness, np. trening siłowy, aerobik lub inne formy ruchowe.

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak głosów)

Ten wpis został opublikowany w środa, Luty 1st, 2012 o 01:03 w kategorii Zdrowie.


mariza